Všichni máme k dispozici stejně dlouhý den, za který však někdo stihne spoustu věcí a jiný ani ne polovinu. Zvláště zaměstnané ženy s malými dětmi neustále svádějí boj s časem.
I když si manželé povinnosti okolo dětí a domácnosti rozdělí, přece jen na ženu toho zbývá vždy o něco více. Stále se tak nějak předpokládá, že bezchybné fungování celé rodiny přísluší ženě, zvláště pokud má muž náročnou práci a přináší domů více peněz.
Nedoceněná práce v domácnosti však také zabere spoustu času a přece i ženy bývají vytíženými manažerkami. Tak jak to všechno s přehledem stíhat?
Základem je plánování
Základem všeho je důsledné plánování. Umět si dobře zorganizovat čas neznamená pracovat od rána do večera jako stroj. Ale věčně se strachovat, jestli jsme zase na něco nezapomněli, to nám moc příjemný pocit nedodá.
Vezměte si tužku a papír a všechno, co musíte udělat si poznamenejte.
Tak budete mít všechny svoje povinnosti pěkně před sebou a můžete si je rozdělit na nejdůležitější, středně důležité a nejméně důležité. Když ty nejtěžší úkoly splníte jako první, budete mít pocit uspokojení a nerozmělníte svoji energii do nepodstatných věcí.
Jaký chcete mít život?
Umění zacházet se svým časem je vlastně uměním života.Leckdy opravdu nemusíte stihnout všechno, co si myslíte. Váš život bude vypadat podle toho, co si v něm vyhradíte jako prioritu a tak jej také budete prožívat.
Důkladně si ujasněte:
· co je nutné udělat ještě dnes
· co počká
· co lze odložit na neurčito
Nezanedbávejte odpočinek
Při plnění úkolů spotřebováváte energii a tu je třeba doplňovat. Naučte se tedy udělat každý den něco hezkého pro sebe, o čem víte, že Vás nabije a při čem si odpočinete. Potom budete mít i dostatek elánu do práce, a ta Vám půjde lépe od ruky. Starat se o svůj vyrovnaný osobní život se vyplatí, protože budete šťastnější a tím i aktivnější a úspěšnější.