Firemní sídlo může někdy vypadat jako pouhopouhá ozdoba firmy, nemající nijak zvláštní význam a tudíž postradatelná. Ale každý, kdo podniká, vám potvrdí, že je podobná představa mylná. Majitelé firem si takové sídlo nepořizují proto, aby za něj jenom zbytečně utratili https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/cesi-utratili-v-e-shopech-pres-miliardu-tahakem-byly-knihy_459735.html peníze a nic z toho neměli. Pořizují si ho proto, že jim přináší to, co v podnikání nesmí nikomu chybět, a také proto, že je to po nich automaticky vyžadováno už při registraci firem. Představte si takové firemní sídlo. Jdete kolem něj a co vás napadne? Že je ta firma, podle vzhledu a adresy onoho sídla soudě, dobrá nebo pochybná.
A podle toho se rozhodnete, zda její služby třeba využijete, nebo také ne. Takže je i takové sídlo firmy svým způsobem propagací, která má určitě svůj význam.
Ale nejen to. Když se rozhodnete nabídku nějaké firmy využít, musíte ji najít. Buď fyzicky, nebo aspoň její adresu, telefon, e-mail, web… Prostě kontakt. A firemní sídlo je takovým kontaktním místem, kde lidé jednotlivé hledané firmy nalézají. A kdyby nějaký podnik své firemní sídlo neměl? Pak by ho nenašli úředníci ani zákazníci a nic by se nevydělalo. A bez výdělku není možné podnikat.
Takže firmy bez firemního sídla neexistují. Každá ho má. Od počátku až do konce. Ale zatímco někdy je to s podobnými firemními sídly snadné, někdy je tomu jinak. Někdy by si chtěl majitel firmy vhodné sídlo koupit, ale prostě ho na daném místě nedokáže sehnat nebo je taková nabídka nad jeho finanční možnosti. A aby se pak dalo i bez koupě takové nemovitosti podnikat, je rozumné využít aspoň virtuální sídlo https://www.profisidla.cz/cs/nase-sluzby/virtualni-kancelar-a-sidlo/a-21/. Tedy možnost využívat jako firemní sídlo v minimální možné míře cizí adresu.
Když podnikatel využije nabídku virtuálního sídla, vyhoví všemu, co se takového sídla týká, a může podnikat. A vyjde ho to úžasně levně.